Mandag og tirsdag denne uken var jeg på Steinkjer i forbindelse med jobb. Tirsdag morgen litt før 7 skulle jeg ta en trimtur på «gamle» trakter fra studietia. Underveis kom jeg tett på brannen i et industri-/lagerbygg på Nordsia, og den var i ferd med å ta seg opp i det jeg passerte første gang. Fra Heggesåsen hadde jeg god utsikt over byen, og fikk tatt noen bilder, både på avstand og rimelig nært. Det var vel mer tilfeldig at jeg hanket med meg Powershot´n, men dette er noe jeg av og til gjør, sjøl på joggeturer. Ikke godt å vite hva en kommer over – denne gang en dramatisk brann. Heldigvis ble ingen mennesker skadd, men det ble store materielle skader. Det brenner mye for tiden, både bygninger, skog og lyng. Det er knusk tørt, og derved all mulig grunn til å unngå åpen ild, uansett hvor det skulle være!

Brann-Steinkjer-2

Steinkjer fra Heggesåsen.

Brann-Steinkjer-3

Nok en brann i ferd med å bli bekjempet.

Brann-Steinkjer-5

Brannfolk er mye i fokus for tiden!

 

 

