Jeg har vel egentlig proklamert en noe avtagende bloggaktivitet dette året. Men etter at jeg tittet over rekkverket og ned på Nedre Leirfoss, i forbindelse med en trimtur sist helg, bare MÅ jeg presentere en iskald oppdatering derfra. I et tidligere blogginnlegg (Våt og iskald kunst) presenterte jeg noen bilder fra den islagte fossen. Siden da har vannet fortsatt fått strømme fritt gjennom slusene i kraftverket. Og, i og med at kulda har vært rimelig stabil i den perioden, har det bygd på seg stadig mer  is i og ved fossefallet. De naturlige kunstverkene har inntatt nye former og farger, og er nå et enda mer imponerende skue enn de var tidligere i vinter. Her er et par ferske bilder av «Galleri is» i Leirfossen. Jeg utelukker for øvrig ikke ytterligere oppdateringer….

NLeirfoss-is-1-red

«Galleri is»

NLeirfoss-is-3-red

Ispaljetter

