Her er et knippe fuglebilder fra helga. Lørdag var det rene vårværet i perioder, og jeg så mitt snitt til å ta en joggetur med G12´n på ryggen (ikke dum kombinasjon har jeg funnet ut – alt-i-ett – trim, fugl, foto). I det jeg halvsvett ankom Nedre Leirfoss, kom akkurat en liten flokk med svaner inn for landing. Raskt av med G12´n, og rakk da akkurat landingsfasen. De andre to er tatt fra stuevinduet, med foringsplassen rett utfor. Bildet av skjære er uten tvil et av mine mest sære (!) – av den arten. Jeg er stadig på hugget etter fugl i flukt, men her ble det også fugl i stup. Gulspurvhannen ser ut til å være ferdigmytt til praktdrakt, og det er ikke akkurat kamufarge han kan skilte med i disse dager. En gulspurv ungikk for øvrig så vidt å havne i spurvehaukens klør i skymringa på lørdagen. Hauken satte seg for så vidt gunstig til etterpå, men sjølsagt med hodet gjømt bak ei grein. Det bildet ble ikke antatt på bloggen…

Inn for myk landing..

..inn for hard landing...,

..og en gul. Gulspurvhannen har begynt å briske seg...

